11/1

Usch, jag har verkligen ingen ork med att skriva blogg just nu men jag har inte gjort det på hela helgen så jag tvingar mig själv till de helt enkelt.
Jag kan ju börja med att säga att jag vaknade nyss, haha. Nej men jag råkade slumra till i soffan och jag skulle egentligen enligt mig själv bara "vila ögonen." Men självklart så slutar de med att jag somnar några timmar, höhö :). 
Jag tänkte även berätta lite om vad som har hänt under min mysiga helg. 
I fredags, usch vilken knas de blev men ändå en lyckad dag. Fredagen började med att jag klev upp som vanligt och gjorde mig iordning och så bar jag iväg hem till Sanne och vi gick till skolan. Vi slutade halv fyra (sent, jag vet) men jag tror att vi fick sluta lite tidigare. Så gick jag och Sanne till tunnelbanan och väntade in min kära vän A, hon kom och vi sa hej då till Sanne och satte oss på tunnelbanan, och egentligen så skulle vi hoppa av i tcentralen för att köpa pluskort till mig men vi bestämde att vi skulle göra de i brommaplan ist för ingen av oss orkade riktigt kliva av, hehe. 
Så småningom kom vi till brommaplan och vi skulle köpa pluskort och det visade sig att jag inte hade tillräckligt med pengar så jag får ju panik och ringer min mamma! Så de blev ju lite knas där för innan jag hade betalat så hade han redan bytt ut mitt terminskort till ett pluskort, jag menar - ska man inte göra de efter man har betalat så det är säkert att man betalar? Men det blev ett väldans liv där inne och han sa att jag skulle gå och ta ut pengar ist så då gjorde jag det men jag fick bara ut 500 kr och så visste jag att jag hade 100 kr kvar på kontot så jag hade tydligen missat att jag behövde en till hundring så jag köpte en remsa ist, och inte nog med det. Jag var nära på att inte få tillbaka mitt andra busskort, han hade ju redan bytt ut det och jag stod och kämpade och kämpade för att få tillbaka de eller iallafall få ett bevis på att jag redan hade lämnat in kortet så jag bara behövde betala 770 kr. För jag ska inte betala en krona mer! Forget it! 
Tur som jag har så fick jag tillbaka ett annat terminskort som inte var mitt, men det var ju ett busskort så nu kan jag ju lämna in mitt busskort och byta ut det till ett pluskort utan att de ska bli knas och till alla som jobbar med sådant, vänta tills kunden har betalt innan ni byter ut busskortet! Annars blir det bara sånt knas som jag fick.
Plus att jag och A missade en buss som jag skulle med och den bussen går ju inte alls ofta. En gång i timman eller något, kanske inte ens det. Så vi tog bussen in till the hood och träffade lite utav hennes vänner. Träffade en trevlig tjej som hette Amanda. Riktig gullig och trevlig, vi satt och prata en del :)
Tillslut så kom min buss som jag skulle med hem till min "lilla vän" så jag hoppa på den och tjugo minuter senare var jag framme och söt som han var så mötte han mig vid bussen :). Vi tog genvägen igenom snön och jag höll på att ramla flera gånger, men lyckades stå kvar med båda fötterna ;).
Sen under den kvällen låg vi mest i soffan och tittade på film, mycket mysigt. Vi kom i säng runt 4 tiden tror jag. Vaknade igen på lördagen vid tolv tiden, kom upp runt halv ett antar jag. Vi gjorde verkligen ingeting i lördags! Låg i soffan hela dagen igen, haha. Jag somnade i soffan som vanligt, men jag var riktigt trött också. Sedan vaknar jag av min "lilla vän" pussar på mig och säger att jag ska gå in och lägga mig i sängen men jag vägrar, haha. Jag ville verkligen ligga kvar i soffan, sagt och gjort! Hahaha. 
Sedan blev det mat  tacos. Och jösses vad gott det var och mätt blev jag! Vi bestämde även att vi skulle ta halv nio bussen hem till mig och när vi klev på bussen var det så lugnt. Det var jag, "lilla vännen", och två till på bussen och det var lugnt tills några tjejer klev på bussen och fy vad dom lät mycket! Ingen respekt allt på bussen längre. Alla bara låter och låter? Fy..
Men vi blev räddade, för det ringde till min "lilla vän" och han erbjöd sig att hämta oss så vi klev av bussen och fick skjus hem till mig ist :)
Och dom bestämde att han som skjusa oss skulle även hämta min "lilla vän" halv tio i morse. Så vi ställde klockan på åtta så vi kunde gå upp och äta frukost, men.... han stängde av klockan och vi vaknade av att hans telefon ringde kvart över nio och han for upp ur sängen och klädde på sig. Gick här ifrån runt halv tio och lämnade mig ensam kvar i min säng, haha. Jag somnade om hur lätt som helst, men vaknade när jag fick sms vid 10-11 där det stod "Jag kommer och hämtar mina pengar imorgon :)" Så de visade sig att han glömt sina pengar i min jacka plus sin ipod som låg där, höhö. 
Men han får antagligen hans grejer nästa helg eller i veckan :)
Sen idag, jag vaknade strax efter elva av att mamma kom in och jag fick frukost på sängen plus mina vitaminer, haha. Vi bestämde även att vi skulle gå ut och gå, så vi gick hela vägen till gubbängen och sedan till farsta för att ta oss en fika och sedan gick vi hem ifrån farsta :)
När vi kom hem så satte jag mig i soffan och läste lite, hämtade mitt täcke för att jag frös och tänkte att jag ksulle "vila ögonen" men de sluta med att jag somna. Sen vakna jag av att jag var hur varm som helst! Så jag gick upp ist, åt lite och nu sitter jag här :)
Nu har ni fått höra hur min helg har varit, hur har din helt varit? :) Pusshej!

Kommentarer
Postat av: Cia

ingen ork va det??? kram på dig //Cia

2009-01-13 @ 12:53:51
URL: http://zitazoo.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0