3/4

Hemma igen.

Jag som har varit lite dum, ni vet att jag har haft ont i magen på senare tid? I måndags var vi på vårdcentralen och tog lite tester och vi har fått tillbaka provsvaren nu. Jag tål inte mjölk, jag är helt enkelt laktosintollerand. Och det är så mycket grejer som jag älskar som jag måste avstå nu! Tex idag, vi var på middag hemma hos min kusiner och självklart skulle vi äta potatisgratäng som jag älskar, men jag kunde ju inte äta det. Jag fick äta en vanlig potatis istället, utan sås och allting. Hahaha, jag blir så himla less ibland. Jag som älskar brunsås med massvis med grädde i och allt! Men nu ska jag avstå från alla mjölkprodukter ett tag, sedan ska jag få börja lite smått och se om jag kan äta saker med mjölk i, alltså att jag ska låta bli att dricka mjölk.
Det är så jäkla jobbigt eftersom att nu måste man tänka om helt när man stoppar grejer i munnen. Man måste läsa på förpackningen och om det är mjölksocker eller mjölk i så får jag avstå. Det jobbiga är att jag är så van att bara stoppa grejer i munnen och inte behöva tänka på vad det innehåller, men nu måste jag ju tänka på vad jag stoppar i mig! Jag får inte ens ha smör på macka, vi måste köpa speciellt smör till mig, speciell mjölk. Det mesta i vårat kylskåp kommer att vara utan mjölkprodukter i eller hur man nu ska säga det.
Jag ska helt enkelt sluta äta/dricka mjölk på ett tag nu.

Annars då, jo jag lever. Lite små sugen på att dra ut lite och umgås med tjejerna fast jag vet inte. Mamma fråga vad vi skulle göra om jag skulle ut och jag vet ju faktsikt inte, antingen skulle vi bara suttit ute och frysit arslet av oss eller så skulle vi gå hem till någon. Min mamma är sån att hon gillar inte när vi bara är ute och inte gör något, men hon tycker det är helt okej om vi är hemma hos någon eller är på bio eller vad som helst. Bara vi inte är ute.
Nu orkar jag iallafall inte skriva, tänkte slänga in lite bilder jag har suttit och fixar lite med på min dator eftersom att Sanna lärde mig hur man gjorde med den programet som jag också har :) Höhö

Titta sista bilden på mig och mami :)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Då har vi samma mamma. Hon tycker inte heller att jag inte ska bara vara ute och hänga. Vi ska vara hemma hos någon och så :( menmen.. Dom förstår sig inte på ungdomar ;) haha<3

2009-04-03 @ 23:58:02
URL: http://sanroja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0