7 September / Kräftskiva & Kroppskakor

Hej sötisar !
Kom precis ut ur duschen och ska alldeles strax slänga på mig leggins och ett långt linne och en svart t-shirt över.
Har inte hunnit gjort så mycket idag. Vaknade vid åtta av att grannens ungar hopppa så jag trodde att hela taket skulle ramla ner ! De va nästan lite för nära att jag skulle gå upp och be dom va tysta. Lite hänsyn måste man ju visa när man bor i lägenheter. Man kan ju inte hoppa hur som helst. Och skriker i trapphuset och allt dom gör. De går inte en dag utan att man hör dom. Börjar bli galen nu och dom har inte alls bott här länge.
Any way, igår hade vi kräftskiva. De va hur gott som helst tycker jag. Fast jag åt inte så mycket men mätt blev jag ! Sen idag blir de kroppskakor (vet inte om jag stavar rätt). Men de äter vi en gång om året i stort sätt. Jag klarar inte att äta mer än tre tycken. Mitt rekord är två tror jag. Sen är jag sjukt mätt.

Haha juste, jag tror att de var natten mellan fredag och lördagdå jag vaknar av att Thomas pratar i sömnen, men jag tänkte ju inte på de utan somna om (man börjar faktist vänja sig;)). Men sen så vaknar jag av att han slår mig på benet och säger "Spring då! Spring !" Jag bara titta upp och ba; "va?" Sen så blev han tystoch börja säga mitt namn och känna så jag låg bredvid han. Sen när jag frös lite skulle jag lägga mig sked med han så säger han såhär "Akta Lina, du är varm. Gå till ditt fyllo ist!" Då blev jag liksom såhär ; :O?. Och vad skulle jag göra ? Jag kan ju inte väcka han, haha. Den natten var lite rolig faktist.
HAHAH, igår när vi va påväg hem så börja de spöregna och vi börja hoppa i vattenpölar. Jag blev hur blöt som hlst !
men sen när vi kom hem så hoppade jag in i duschen och T satte på sig min ROSA mjukisdress ! HAHAHAH ! Då fick jag mig ett gott skratt :).

Imorgon ska jag träffa Farmor, vi ska åka in och köpa en skinnjacka till mig :). Och jag sätter självklart in en bild på den när jag kommer hem.
Men nu ska jag sätta på mig lite kläder och börja göra mig iordning och kanske hjälpa till lite här hemma.
Ciao mi amigo ! ;)
Juste Thomas, tack för hostan ! (Y)<3


Kommentarer
Postat av: Den fantastiske Fransisco

Holla, que pasa?



Kroppkakor heter det. Sedan finns det två olika varianter. Småländska och Öländska... Skillnaden på dessa är att de Småländska är små och vita (består av kokt potatis och stekt fläsk). Medans de Ölänska består av 1/3 kokt potatis och 2/3 rå potatis, plus att fläsket är rått. Båda dessa sorter kokas länge och väl, samtidigt som man sjunger en stillsam visa från antingen småland eller Öland. Till dessa kroppkakor serverar man antingen, lingonsylt eller gräddmjölk. Skirat (smält) smör hör till, fast mest till de småländska kroppkakorna.

Sedan har vi "pite palt", men allt ovanför Slussen är ju norrland och helt ointressant. hehehe Pite palt är en kroppkaks liknande tingest som, enligt ryktena ska vara gott. jag har ingen aning, jag har vart på militäröving i norrland en gång. Men jag har förträngt allt därifrån.





Kul att jag hittade din enorma blogg, vad mycket du har skrivit! Klart imponerande! Det lär ta tid att läsa igenom allt. Bäst att jag börjar nu, eller snart i allafall.



Hörde att du går i Hökarängsskolan. Inte illa, där har jag gått med, fast för några år sedan. Nåja, rätt så många år sedan om jag ska vara ärlig. Undrar om någon av alla mer eller mindre märkliga lärare jobbar kvar. Jag tänker inte gå dit och hälsa på. Hua, nej nej.



Vem är jag undrar du? Ja inte heter jag Fransisco i allafall. Jag såg att din boyfreind heter Thomas, ett ovanligt trevligt namn tycker jag. Du och jag har faktiskt träffats en gång för länge sedan. Du minns säkert inte det. Men i allafall, hälsa mor och de övriga.



/Thomas (din mors kusin)



PS, jag har vart och snurrat på Sandras (inte din systers) blogg ett tag. Ärligt talat så förstår jag knappt något av bloggar och sånt men jag hoppas att detta, det 2 försöket, blir postat. Skål!





2008-09-09 @ 13:48:09
URL: http://www.zorki.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0