20 September / Fixar och trixar

Hejsanhoppsan bloggar :).
Idag vaknade jag strax efter tio och då gick jag upp och då hade mamma dukat fram frukost så jag slog mig bara ner och åt och vi hade de trevligt. Hade en väldigt bra samtal ska jag väl säga. Vi pratade om våldtäkter och att man ger ut fel signaler när man går med för korta kjolar fast jag har en helt annan åsikt om de. Jag tycker att tjejer ska kunna gå i hur kort som helst. De är väl inget fel med att gå i en kort klänning och ett par leggins eller nåt annat under? Tycker inte att de är fel någonstans. Men de är lite konstigt om man bara går runt med en kort klänning och ingeting under. Visst ifall de är sommar och man går på stranden, men inte när man ska åka in till stan eller nåt, då kan man ju sätta på sig nåt lite längre tycker jag.

Anyway, igår kväll när mamma och jag skulle gå och lägga oss (jag sov i mammas säng(a)) så lät de som om nån slog i fönstret eller nåt och både mamma och jag höll ju på att skita ner oss, haha! Fast jag är inte förvånad, mamma och jag är nog dom fegaste människorna jag vet ;) Så mamma gick ut på ballkongen och tittade medans jag kröp under täcket, haha mesig jag är ;).
Men mina vänner, jag måste faktist fortsätta att göra mig iordning. Vet inte vilken buss jag ska ta och de kanske är bra om jag tar reda på de, puss!

Kommentarer
Postat av: Linn

haft en bra dag?

2008-09-20 @ 13:13:35
URL: http://brunetternasmode.blogg.se/
Postat av: Sofia

SV: Dagen har varit bra, tack så mycket! :)

Jag vet att Linn skrev förut :P

2008-09-20 @ 13:22:48
URL: http://brunetternasmode.blogg.se/
Postat av: Anonym

bli medlem ffs! http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=52620

2008-09-20 @ 14:00:06
Postat av: Marie

Låter nice ;)

2008-09-20 @ 15:43:06
URL: http://mariehultman.blogg.se/
Postat av: ina

hur har du nu med din hals? har du fått rösten tillbaka? lät lite kul när du bara tappa rösten:) men inte kul att bli sjuk och det där att hänga efter andra i skolan är inte roligt, det är sant... bra att du pratar allvar med din mamma. man ska vara försiktig, det är inte alls fegt! var rädd om dig! kram:)

2008-09-20 @ 20:37:00
URL: http://iinnaa.blogg.se/
Postat av: majsan67

jadu, visst kan man tycka att man ska få gå klädd som man vill utan att bli antastad. Det torde vara en mänsklig rättighet, om det nu vore så enkelt.

Din mamma är rädd om dig, orolig att något ska hända dig. Och tyvärr, så ser det så illa ut, att en del människor anser sig ha rätten att våldföra sig på andra om dom klär sig eller ser ut på ett visst sätt. Så länge det är så, är vi illa tvungna att tänka oss för.



Man ska ha rätt att kunna gå i en mörk gränd oxå mitt i natten utan att bli påhoppad, men gör vi det? Inte gärna, för vi VET att det KAN gå illa.

Vi VET också att det KAN gå illa om vi klär oss för utmanande. Vi borde kunna få röra oss fritt, klä oss som vi vill, men vi kan inte.

Lyssna på din mamma, hon vill dig väl ;)



sv: tror nog du smittat mig ;) eller så är det ungarna, idag har jag kokat över, halsen har värkt. Jag la mig för en halvtimme sen, en lördagskväll, då är det illa ;)

Men känner jag mig rätt, är jag som vanligt i morron, jag har inte tid me sånt ;)

kramiz

2008-09-20 @ 22:20:54
URL: http://majsan67.blogg.se/
Postat av: ina

;) sitter just och svarar på alla kommentarer. det är bra att du gör det! förtroendet är viktigt:) sov gott inatt!:)

2008-09-20 @ 23:18:19
URL: http://iinnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0