8 Maj / Torsdag

Som ni märker är jag hemma idag med. Men jag mår mycket bättre än igår, har inte lika ont i magen och jag kan faktist gå rakt med ryggen. Jag har lyckast gå ut en runda med lillen (hunden=skruttan) också. Härligt väder de är ! Solen lycker och de är varmt ! De är runt 17 grader. Nu känner man verkligen att sommaren är på väg, pollen också. Känner hur de kliar i både ögon och näsa. Men jag har ju mina tabletter och jag har fått i mig en tablett idag, så snart ska de sluta klia lite grann.
Snart är de 5 månader för mig och T, den 27/5. Underbart, älskling.
T ringde och väckte mig imorse runt åtta, och då var jag helt död ! Sen efter de kunde jag inte somna om, jag hade somnat med tvn på igår kväll. Hoppsan .. men man kan ju säga att jag var rätt trött så jag somnade.
Imorse läste jag ut min bok också, Blåögd. Den slutade inte riktigt så som jag tänkte. Men den var bra i vilket fall !

De är ingen som är på jobbet/skolan idag. Malin och Dino är här, och ingen av dom är i skolan, och Dino jobbar inte. Jocke är också hemma, men han ska väl på möte lite senare antar jag. Och sen är mami hemma, men de har hon varit hela veckan. Så man kan säga att hela familjen är samlad. Nästan .. de fattas bara pappa, Sandra, Charlie, Vincent &Thea, sen är alla här :) .

Idag är de Efterlyst, de ska jag kolla på ! På trean klockan nio ! Då är min säng inte ledig för då ligger jag där ner mysad bland alla mina kuddar och mitt täcke som sprutar fjädrar. Men jag älskar de iallafall ! Mitt älskade duntäcke, har de även på sommaren :) . Lite varm men de gör inget ! Jag älskar de ! Kan ju alltid byta med Vincent, han skulle ändå inte märka nåt, haha. Funderar på att göra de, de är bara att byta sängkläder så är de klart.

Jag har lyckats komma in i duschen också ! Och nu sitter jag i mina otroligt sköna bagiejeans och en vit tröja. Uuunderbart :) . Imorgon blir de skolan iallafall. Ska till pappa då också tror jag, vi får se ifall jag tar bussen eller ifall jag ber papi hämta mig :)
Jag tror att jag ska städa lite i mitt rum, dammsuga och kanske byta sängkläder ? Rensa lite stuff maybe ?
ÅÅÅÅH, jag vet vad jag ska göra ! Jag ska gå in på ikea och kolla på en ny säng, 1,60 säng vill jag ha tror jag. Eller 1,80, de skulle ju vara rikigt härligt ! Och jag är sån som älskar stora sängar även fast jag bara ligger inne i mitt lilla hörn ihoptryckt och täcket upp till huvudet, haha. Jag tar ingen plats alls när jag sover, men min 1,20 säng tycker jag är för liten ! Jag har bara haft den i nåt år, men jag vill ha ny ! Men då får jag väl betala den själv, men då blir de ibland. De gäller att spara :)
De var allt från mig denna gång, skriver mer ikväll !
Ha en trevlig dag, och ta hand om era nära och kära. Puss på er !

Tips: Gå ut och gå i detta härliga väder ! De är underbart ute !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0