28/1

Fy fasen vad det är härligt att ta sig ett varmt bad och läsa en bra bok såhär på kvällskvisten. Jag älskar det! 
Jag har börjat med en ny bok som heter 'PS Jag älskar dig!' och jösses vad bra den är! Började läsa den igår kväll tror jag och jag har fasnat! Jag fasna direkt, men det är bara härligt eftersom jag tycker om att läsa men brukar att ha svårt att komma in i böcker, men den här boken går inte att sluta läsa. Sen när jag har läst ut den här boken ska jag börja med en annan som heter 'Innan jag dör' eller något sådant. Känner mig som en riktigt boknörd nu, men jag tycker faktiskt det är kul att läsa, plus att det är nyttigt! 

Nog med boksnacket, hehe. Jag tänkte berätta lite vad som har hänt under min dag. Klockan ringde kvart över sex och jag ville verkligen inte gå upp! Inte när Boris och jag låg och myste i sängen. Det var så varmt så det inte är sant! Men jösses vad skönt det var. Jag frös iaf inte! Men iallafall, jag kom väl upp strax innan sju. Satte på mig kläder och packa ner idrottskläder, och ja ni vet allt man gör på morgonen. Vid halv åtta gick jag iallafall hem till Sanne som inte försov sig denna morgon! Haha bra där, Sanne :) Du gör mig stolt!  Vi kom iväg kvart i/tio i åtta. Perfekt tid. Kom till skolan, köpte mig en frukost och sedan gick vi upp på matten med Uffe och jag jobba faktiskt bra på matten och det brukar jag inte göra med idag var det något som hände, jag jobba hur mycket som helst! Men Sanna och jag samarbete en del också, men vad gör det? Det funka ju :). Dagen fortsatte, jag gjorde klart mitt so prov på so. Det gick väl hyfsat bra, hoppas på ett vg som förra so provet. Ni ser, jag har börjat sköta mig riktigt mycket nu. Idag har jag faktiskt pluggat och översatt engelskan som vi egentligen inte skulle skriva ner men det gjorde jag iaf! Duktigt duktigt. 
Men iallafall, jag skulle berätta om vad som hände på idrotten. Ingen hade läst på tvn i stora hallen att Jerry var sjuk (idrotts läraren) så alla gick och bytte om och så. Sen står vi där och väntar i idrottshallen, sen kommer en tant som jobbar i våran skola och säger att Jerry är sjuk och att vi inte har någon vikarie, då säger jag: Men då har vi ju ingen idrott. Sen gick jag och hämta min väska, sen går hon och kommer tillbaka och sedan säger hon att Teo och Chris ska dela upp lagen från ingestans? Och tror ni att det fungera? Svar nej. Sådant funkerar tyvärr inte i våran klass, haha. Bara ibland... Skit samma, efter den så kallade idrotten hade vi språk och jag blev så fruktansvärt arg på en grabb! Han kommer och sätter sig bredvid mig och håller om mig (?!). Jag nämner inga namn. Och jag tar bort hans arm och säger: Sätter du din arm runt mig igen så klappar jag till dig. Och dum som han är så gör han det, och inte nog med det, han trodde inte att jag var allvarlig när jag sa att jag skulle klappa till han. Men jag var helt ärlig, han la armen runt mig och han åkte på en smäll. Haha, ni kanske uppfattar mig som galen men jag blev fruktansvärt arg på han för han är sån som inte lyssnar på en när man säger till så någon måste ju sätta han på plats, och visst våld är inte det bästa sättet men han utmana ödet så det är ju hans eget fel, plus att jag hade förvarnat honom! Jag hoppas att han har lärt sig en läxa nu iallafall, hehe. 
Men efter skolan så sprang jag hem en snabbis för att lämna min väska och sedan skulle jag bege mig till gullmarsplan för att möta upp min kusin och hennes vän Lissi. Vi tog en sväng förbi hötorget, in på Gina och jag hitta ett par jeans och jösses vad jag känner mig lättad. Jag har alltid varit så kräsen när det gäller jeans, men nu vart det lätt. Hitta dom fort som bara den, eller till och med två men jag tog bara ett par. Prova dom plus en tröja och jag bestämde mig för dom ljusa jeansen. Dom var snyggast och satt bäst! Kan sätta in bild så snart jag får möjlighet :)
Nu mina vänner ska jag sätta in min nuvarande favorit låt, haha. Fast den tröttnar jag väl på snart eftersom jag har spelat sönder den nu, haha! Sen hade jag tänk att slå mig ner i soffan eller i sängen och fortsätta att läsa på min bok :) Hur har eran dag sett ut? :) Byebye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0