sprit eller vännerna ?

Det är en sak som jag inte förstår med dom så kallade mina "vänner".
Väljer man spriten före en vän ? Det är inte en stor grej som jag har varit med om men jag blev ändå lite smått irriterad. För i mina ögon är de självklart att jag tar vännerna före spriten.
Jag förstår inte hur dom tänker & jag kommer nog aldrig göra de och de är inget jag kan göra nåt åt.
Det är nästan så att jag blir lite smått besviken ..
Men om vi säger så här, du är med dina kompisar. Ni har skit kul, men sen måste nån hem och de är en kille som ska komma som har sprit. Den där vännen som ska hem ska åka en väg där hon måste byta buss och hon har ingenaing om vart bussen går eller när. Vad gör du ? , Väljer du spriten eller åker du med vännen eftersom att du vet vägen ?
Jag skulle karaneterat välja att åka med vännen så att jag vet att hon/han kommer hem.
Men de finns ju dom som väljer spriten framför vännen. Jag förstår inte hur man kan göra så, nej jag vet att de inte är en stor sak men jag blir så besviken för en så kallad vän ska väl ändå se till att man kommer hem ordetligt eller iaf hamnar på rätt buss ?
Men de finns ju sånna som bara tänker på sig själva, jag förstår inte .. Någon som kan komma med en hyfsat bra förklaring till mig så skulle jag vara tacksam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0