28 Augusti / Blondinbella / Sjuk

Godmorgn allesammas.
Satt nyss och kollade på the voice och såg att blondinbella var med där, hon berättade bla om hur man fick mer läsare och vad som hände hänt på hennes resa. Hon satt också och pratade om att man blir påverkad av de man läser och de är riktigt sant. Men iaf, på hennes resa hade hon blivit överfallen som dom flesta vet och hon sa att hon tänkte på ifall de var hennes fel. Men de är de ju självklart inte, de är ju inte hennes fel att några perversa gubbar är där när en blondin kommer med en kort kjol och ett linne, de är väl inget fel att gå runt så ? Hon var vid fel plats vid fel tillfälle. Och de är absolut inte hennes fel. Så jag tänkte bara skriva att jag tycker de är starkt av henne att säga ut i radion att de inte är hennes fel att hon blev överfallen.
Hon sa nånting om att på hennes skolavsluting skulle hon och hennes vänner någonstans (minns inte vart) och då var de tjejer som tänkte eller gjorde, vad vet jag "attakerade" hennes. Jag menar, tjejer vad är de med er ? Tänk in erhur de skulle vara om ni satt i samma läge som hon gör. Tänk att ni vaknar en morgon och får hem en tidning så ser ni er själva på första sidan och så står de tex "Lisa blev överfallen på sin resa, men hon överdriver väldigt mycket om sin berättelse." Nu vad de ett väldigt dålig exempel men ni förstår vad jag menar. Men så slår ni upp tidningen och läser artikeln och dom skriver helt galet, och tänk att de står om er ! Hur i hela friden skulle ni må då ?
Jag säger bara en sak: Tjejer, ni som har nånting emot Blondinbella, varför lägger ni ens energi på henne ? Låt henne leva sitt liv. Jag är fortfarade lika förvånad över att hon pallar trycket ! Jag hejar på dig Bella !

-----------------------------------------------------------
Jo men föresten, godmorgon.
Idag blir jag hemma eftersom jag är så förkyld ! Har varit de hela veckan nu. Men igår var jag faktist i skolan, men vi slutade så tidigt så de var bara att kämpa på. Idag kände jag att jag inte hade ork och jag känner mig hängig. Vakna av att Jocke kom in och sa att jag inte skulle somna om, men så var jag tvungen att gå upp och ringa mami så hon kunde sjukanmäla mig.
Och juste, igår kväll när jag hade gått med Thomas till tåget, när jag kommer hem, först och främst ser jag två brandbilar huset bredvid Sarah och Madde. Så jag stanna och kolla ifall de brann, men jag såg ingeting så jag fortsatte hemåt. Sen när jag kom hem var klockan kanske halv åtta. Så då gick jag och tvätta bort mitt smink sen la jag mig i sängen och en kvart senare sov jag ! Sen vaknade jag vid sju imorse och slängde på tvn.
Sen igår vaknade jag att telefonen ringde, de va Thomas. Han trodde inte att jag skulle sova, så man kan säga att han blev grymt förvånad över att jag hade somnat vid åtta. Haha, men de gjorde jag faktist.
Men nu ska jag försöka få i mig nåt sen senare under dagen kanske jag tar en promenad. Vi får se ifall jag orkar.
Ha en bra dag och kämpa på Blondinbella !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0